«Under min vinge der er det rom, der er det kjærlighet, der er det ly.
Under min vinge skal det være luft.
Der skal det være muligheter,
og der skal det være respekt.
Under min vinge vil jeg verne om alt det som er
godt.
Under min vinge er du.»
Av Eva
.................................................................................................

tirsdag 17. januar 2012

"Tegnestreken"


I dag har jeg latt meg inspirere av en gammel skisse jeg laget for ca 15-16 år siden (uglen til høyre).

Jeg fikk så lyst til å tegne - og virkelig finne tilbake til den gode, trygge "tegnestreken". Den sk. "tegnestreken" må holdes vedlike, og den må trenes og utfordres. Det er jo tross alt den som ligger i bunnen til alle min malerier og kunstneriske uttrykk - selv når jeg lager mer eller mindre abstrakte malerier, og når jeg leker med maling.
Tegnestreken bør rett og slett pleies!
Det har blitt mye maling på meg de siste årene, men nå kjenner jeg at jeg skal sette av tid til tegning og akvareller også. Det er avkoblende og ei god avveksling å arbeide med slikt "småpirk" innimellom.

Ønsker dere alle en riktig god natt!

1 kommentar:

  1. Fin tegning ;-) Tegnet masse før i tiden jeg også, men de siste årene har det nesten blitt borte for min del ;-) Er veldig morsomt bare man kommer i gang :-)
    Ha en flott dag :-) Klem Hilde

    SvarSlett